Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Beslenme Programı

Son derece hareketli olan ve yüksek kondisyon gerektiren futbol, bir maçta kaybedilen enerji bakımından da en üst seviyelerde olan spor dallarından da bir tanesidir. Bir müsabaka da orta saha oyuncusunun ortalama 10, santraforun ortalama 6, defans oyuncusunun ise ortalama 5 kilo metre koştuğunu düşünürsek kaybettikleri kalori miktarı 1500 ile 2000 arasında değişmektedir.

Bu nedenle hem antrenman hem de karşılaşmadan önce ve tüm aktif spor hayatı boyunca beslenmelerine dikkat etmeli, doğru besinleri zamanında ve eksiksiz almalıdır. Vücut yağ oranlarının yüzde onu geçmemesi ve ideal oranı yüzde beş olması gereken futbolcular; protein ve karbonhidrat ağırlıklı beslenirler. Normal bir insanın günlük ihtiyaç duyduğu kalori miktarı 2500 civarları iken futbolcularda bu oran 5000 kalorilere kadar çıkar. Bunu daha doğru anlama açısından örnek bir futbolcu beslenme planı verelim

Sabah kahvaltısı; Kaşar ve beyaz başta olmak üzere peynir çeşitleri, zeytin, tereyağı, fındık ezmesi, bal ve yumurtanın yer aldığı protein ağırlıklı bir beslenme mönüsü içerir. Saat 10 gibi yapılan kahvaltı günün en önemli öğünüdür.

Öğle Yemeği; Saat 13 ile 14 arasında yapılan bu öğün de tercih genellikle beyaz et olmasına karşın ara sıra kırmızı etin de kullanıldığı ana yemek, patates püresi ve makarnanın tercih edildiği protein ve karbonhidrat ağırlıklı bir öğündür. İçecek serbest olup, meyve ve sütlü tatlılarla sonlandırılabilir.

Ara öğün; Kahvaltı molası olarak da adlandırılan ve saat 17:00 civarlarında yapılan bu öğün de sabah yenilen kahvaltıların dörtte biri kadar yiyeceğin yanı sıra bisküvi yada kek de alınabilir.

Akşam yemeği:Öğle yemeğine göre daha hafif ve sebze tüketimini bol olduğu bir öğündür. Makarna, salata, beyaz et ve zeytinyağlılar tercih edilmelidir. Beslenmenin son derece önemli olan futbolcuların maçtan yada antrenmandan iki yada üç saat önce yemek yemesi ve karbonhidrat ağırlıklı beslenmesi önerilir. Yağlı ve protein oranı yüksek yiyecekler tercih edilmez şekerli tatlı ve kompostolardan uzak durulmalıdır. Maçın hemen ardından karbonhidrat takviyesi de şarttır.Bu nedenle profesyonel oyuncular maçların hemen ardından muz gibi meyveleri ve sandviçleri tercih eder. Yani aktif olarak futbol oynayan her oyuncu günde ortalama 5000 kaloriye yakın almalı, karbonhidrat ve protein ağırlıklı beslenmelidir.